Nowości modelowe – motocykle z 2022 r.

Branża motocyklowa ani myśli odpoczywać i na trwający już rok 2022 sprezentuje nam wiele nowych modeli. Patrząc na wzrost zainteresowania jednośladami w Polsce w ostatnich latach możemy przyjąć, że takie informacje z pewnością będą dla fanów dwóch kółek niezwykle ważne. Na co najmocniej czekamy w 2022 roku?

Premiery motocyklowe w 2022 roku

Wielu producentów z wyprzedzeniem zapowiedziało nowe maszyny na trwający już 2022 rok. Nic w tym dziwnego – to typowe zagranie w branży motoryzacyjnej, mające na celu jak najszybsze zaostrzenie apetytu u fanów konkretnej marki. Eksperci motocyklowi mówią jasno – zmieniają się gusta nie tylko klientów, ale również i samych producentów. Nie stawiają już oni na surową moc i wyścig zbrojeniowy pod kątem mocy silników ustał. Teraz w cenie są właściwości jezdne, kontrola oraz najnowsze technologie. Jakie jednoślady najmocniej rozbudzają wyobraźnię fanatyków motocykli?

Aprilia Tuono 660 Factory

Włoski producent szykuje na ten rok wyjątkowy motocykl, który ma łączyć zawrotną moc ze świetnymi właściwościami jezdnymi. Aprilia Tuono 660 Factory na papierze wygląda niczym idealny pojazd na tor wyścigowy. Motocykl ma dać do dyspozycji kierowcy 100 koni mechanicznych mocy przy wadze zaledwie 181 kilogramów. W tym modelu największą wagę przyłożono jednak nie do osiągów, choć te mimo wszystko są imponujące, a do technologii.

Nowa przekładnia pozwala kierowcy na zmianę biegów podczas jazdy bez używania sprzęgła, a motocykl wyposażony jest między innymi w kontrolę trakcji oraz ABS. Tuono 660 Factory posiadać będzie także system doświetlania zakrętów, co z pewnością będzie ogromnym wsparciem podczas nocnych jazd. Wprowadzono także nowe amortyzatory i widelce. Według pierwszych doniesień, motocykl ten ma kosztować około 53 tysiące złotych.

Ducati Panigale V4

Kolejny włoski model i kolejne motocykle z bardzo mocnym zacięciem torowym. Ducati Paginale V4 (a także jeszcze mocniejsza wersja V4 S) korzysta z rozwiązań żywcem zaczerpniętych z wyścigów MotoGP, co widać po właściwościach motocykla. Paginale V4 zaoferuje kierowcy zawrotne 216,5 KM, zaś wersja V4 S – 228 KM.

Elektronicznie sterowane zawieszenie ma tłumić nierówności w niezrównany sposób, a także dopasowywać je do sytuacji – będzie się ono zachowywać inaczej w zależności od tego, czy będziemy hamować, przyspieszać czy skręcać. Użytkownik będzie również miał możliwość zmiany trybów pracy silnika, by korzystać z takiej mocy, jakiej aktualnie potrzebuje. Rozbudowano również aerodynamikę jednośladu, dzięki czemu przy prędkości 300 km/h docisk działa z siłą 37 kilogramów.

Yamaha Tenere 700 World Raid

Tym razem czas na pojazd, który najlepiej sprawdzi się w terenie. Yamaha Tenere 700 World Raid ma zapewnić kierowcy maksimum przyjemności oraz mocy. W tej konkretnej wersji zaszło naprawdę wiele zmian dotyczących przede wszystkim zawieszenia – nowe widelce, sprężyny, a także amortyzatory.

Dodatkowo na kierownicy umieszczono pięciocalowy ekran, który będzie w stanie informować kierowcy o najważniejszych parametrach motocykla. Zaimplementowano również trzystopniowy ABS, który można regulować w zależności od nawierzchni, po jakiej mamy zamiar się poruszać.

Bardzo ważnym elementem całego motocykla i kwestią, na którą Yamaha zwraca naprawdę sporą uwagę, jest zbiornik paliwa. Został on podzielony na dwa zbiorniki, które umieszczono po bokach motocykla. Dzięki temu udało się uzyskać łączną pojemność 23-litrów, co ostatecznie ma pozwolić na uzyskanie zasięgu aż 500 kilometrów. Jest to naprawdę imponujący wynik. Według pierwszych doniesień, Yamaha Tenere 700 World Raid ma kosztować około 56 tysięcy złotych, a sprzedaż motocykli powinna wzrosnąć.